آموزش

آموزش نصب پرینتر اچ پی HP

آموزش نصب پرینتر اچ پی: در این مطلب با نحوه نصب و راه اندازی پرینتر های  اچ پی که شامل معرفی طریقه خارج کردن پرینتر از بسته بندی و اتصال کابل برق با شما همراه هستیم. پس از انجام این دو مرحله باید تنظیمات پنل مدیریت در پرینتر را انجام دهید   و با انجام نحوه جایگذاری کارتریج اچ پی و در نهایت نصب و راه اندازی پرینتر در سیستم عامل ویندوز اشنا می شوید پس با مجله ای پرینتر همراه باشید  .

مراحل آموزش نصب پرینتر اچ پی:

توجه: این آموزش نصب پرینتر کلی و عمومی در خصوص نصب و راه اندازی پرینتر بوده و ممکن است برای نصب و راه اندازی برخی مدل های بخصوص از پرینتر در سیستم عامل ویندوز نیاز به کسب اطلاعات دقیق تر بوده و یا لازم باشد تا از کارشناسهای واحد خدمات پرینتر hp بخواهید تا در انجام روند نصب درایور پرینتر hp به شما کمک کنند. درصورتی که پرینتر خود را از ما تهیه کرده اید، میتوانید با تماس با شماره تلفن ها، از پشتیبانی رایگان بهره مند شوید.

1- خارج کردن پرینتر از بسته بندی

هنگام خارج کردن پرینتر از بسته بندی با دقت و بسیار آرام این کار را انجام دهید زیرا بسیاری از قطعات ریز که با چسب به پرینتر متصل شده اند و یا قطعاتی که ممکن است در مراحل حمل و جابجایی از جای خود تکان خورده باشند به سادگی آسیب خواهند دید.

  •  نوار چسب هایی که با رنگ متفاوت متعلقات پرینتر را در جای خود محکم کرده است به آرامی از چاپگر جدا کنید ، با نگاهی کلی به پرینتر و باز کردن همه دربهای دستگاه از عدم وجود چسب روی پرینتر اچ پی مطمئن شوید زیرا وجود هر نوار چسب فراموش شده ممکن است بتواند در روند کارکرد صحیح پرینتر اختلال ایجاد کند.
    نکته : درون بخض کارتریج نیز از ضربه گیرها و نوارچسب های محافظ استفاده شده است . حتما آنها را نیز مورد بررسی قرار دهید.

2- اتصال کابل برق و روشن کردن پرینتر

کابل برق را که درون جعبه پرینتر قرار دارد خارج کرده و به سوکت مربوط در پشت پرینتر متصل کنید.

  • نکته: بسیاری از پرینتر های جوهر افشان با استفاده از آداپتور تغذیه میشوند بنابراین باید توجه داشته باشید که سوکت آداپتور را به درستی در جای خود قرار دهید.
  •  با روشن شدن پرینتر اچ پی، در ابتدا تنظیمات مربوط به زبان، ساعت و تاریخ و همچنین موقعیت جغراقیایی یا نام کشور را از شما سوال کرده تا بر اساس آن تنظیمات پیش فرض را تنظیم کند.
  •  چنانچه پرینتر مورد نظر صفحه نمایش ندارد قطعا نیازی به انجام تنظیمات بخصوصی نیست و میتوان بدون توجه به این مورد به سراغ مرحله بعد رفت.

3- جایگذاری کارتریج در پرینتر HP

درب بالای پرینتر که دسترسی به محل قرار دادن کارتریج یا جوهر را ایجاد می کند باز کنید.

  •  قبل از قرار دادن کارتریج یا جوهر در پرینتر اچ پی حتما برچسبها و نوارهای پلمب را به دقت خارج کنید.
  • توجه داشته باشید در کارتریج های لیزری نوارهای پلمب و برچسبهای محافظ با رنگ نارنجی و بصورت کاملا متمایز مشخص شده اند.
  •  درب چاپگر را ببندید.
  •  منتظر بمانید کارتریج hp یا جوهر hp که درون پرینتر قرار داده شده است به درستی توسط دستگاه شناسایی شود.
  • ممکن است پرینتر یک صفحه به عنوان نمونه چاپ نماید.
  •  در صورتی که پرینتر HP نیاز به انجام تنظیمات تکمیلی داشته باشد، مراحلی که بر روی صفحه نمایش پرینتر مشاهده میکنید را دنبال نمایید.

4- قرار دادن کاغذ در محفظه ورودی چاپگر

درب سینی ورودی کاغذ درپرینتر را باز کرده و کاغذ ها را در آن قرار دهید و با استفاده از انگشتان خود تا جایی که اجازه میدهد کاغذ ها را به سمت داخل چاپگر هدایت کنید.

  •  در مدلهایی از پرینتر  HP که سینی کاغذ به صورت کشویی طراحی شده است. ابتدا سینی ورودی را به بیرون کشیده و کاغذ را در محل قرارگیری آن قرار داده سپس آن را به درون چاپگر هل دهید.
  • زبانه های تنظیم اندازه کاغذ را به دقت در جای خود قرار دهید. این زبانه ها باعث می شوند تا کاغذ بصورت مستقیم به درون پرینتر منتقل شود و از خارج شدن ناخواسته آن جلوگیری می کنند.

5- سی دی نصب پرینتر یا دانلود درایور پرینتر hp

دریافت و نصب درایور پرینتر hp و ارتباط با پرینتر برای دو حالت ارتباط با استفاده از تلفن همراه و کامپیوتر:

برای تلفن همراه:

برای استفاده از موبایل با سیستم عامل های اندروید و اپل می توانید از نرم افزار HP Smart APP استفاده نمایید

نرم افزار HP Smart APP را از Google Play یا App Stor دانلود کنید.

در قسمت مربوط به پرینتر.، در لیست پرینتر های شناسایی شده، پرینتر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

فایل مورد نظر خود را باز کرده و با استفاده از نرم افزار HP Smart App دستور پرینت را به پرینتر HP ارسال نمایید.

توجه داشته باشید ، برای استفاده از این نرم افزار باید پرینتر شما قابلیت اتصال به شبکه را داشته باشد.

برای کامپیوتر:

در خصوص راه اندازی پرینتر اچ پی بر روی کامپیوتر خود، می بایست مراحل زیر را سپری نمایید:

دریافت درایورهای پرینتر اچ پی، برای این منظور می توانید به وب سایت hpsupport.ir مراجعه کرده و در بخش پشتبانی / درایور وارد شده و درایور های مربوط به پرینتر اچ پی خریداری شده خود و متناسب با سیستم عاملی که میخواهید پرینتر را روی آن نصب کنید از آنجا دریافت نمایید.

لازم به ذکر است که به هیچ عنوان درایور محصولات اچ پی را از سایت های متفرقه دانلود نکنید، چرا که میتواند موجب بروز برخی مشکلات در پرینتر اچ پی شما شود.

نرم افزار و درایور پرینتر اچ پی را که دانلود کرده اید بر روی سیستم خود نصب کیند.

روش ارتباط پرینتر اچ ی با کامپیوتر را در نرم افزار نصب شده مشخص کنید.

انواع روش های اتصال به شرح زیر است:

قابلیت اتصال از طریق درگاه USB

توانایی اتصال از طریق درگاه شبکه یا LAN

اتصال از طریق درگاه بیسیم یا Wireless

با انجام تنظیمات فوق پرینتر بر روی سیستم شما نصب شده و یک برگه برای تست ارتباط برای پرینتر ارسال میکند که به Test Print شاخته میشود. علاوه بر موارد گفته شده اگر شما یکی از انواع پرینتر های 12W و 15W را در منزل دارید و نمی دانید چگونه می توانید آن ها را به وای فای متصل کنید می توانید نحوه اتصال به وای فای پرینتر های 12W و 15W را در بلاگ ما مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *