مقالات

نصب و نوع اتصالات پرینترهای کانن

اتصالات پرینتر

نصب و نوع اتصالات پرینترهای کانن

نصب پرینترهای کانن  یکی از پر تکرار ترین سوالاتی است که مشتریان ما با آن سر و کار دارند. برای راحتی شما عزیزان تصمیم گرفتیم در یکی از بلاگ های ای پرینتر به توضیح این اتصالات برای شما عزیزان بپردازیم. پس در این مطلب از مجله ای پرینتر با ما همراه باشید.

 

 

آموزش نصب و اتصال پرینتر کانن

در قدم اول برای نصب پرینتر کانن باید ابتدا اتصال آن به کامپیوتر را برقرار کنید ( فیزیکی از طریق کابل و یا وایرلس). پرینتر را به برق وصل کنید و آن را روشن کنید.
• اگر پرینتر شما دارای قابلیت وایرلس بوده، آن را به شبکه وایرلس خود متصل کنید وگرنه از طریق کابل USB به کامپیوتر متصل کنید.
هنگامی که از اتصال پرینتر به کامپیوتر مطمئن شدید باید به نصب درایور مخصوص آن پرینتر بر روی کامپیوتر بپردازید.
• ابتدا باید درایور مخصوص پرینتر مورد نظر را دانلود کنید. (توجه داشته باشید که هر مدل از پرینتر کانن درایور خود را دارد و برای به دست آوردن و دانلود درایور آن هم از طریق سایت ما و یا خود سایت کانن می توانید اقدام نمایید.پس از دانلود درایور مورد نظر، باید آن را بر روی کامپیوتر نصب کنید.
• هنگامی که نصب درایور به صورت کامل انجام شد به قسمت تنظیمات پرینتر در کامپیوتر خود بروید و از درست بودن تنظیمات اطمینان حاصل کنید. سپس می توانید برای امتحان دستگاه ابتدا یک برگ را به صورت آزمایشی چاپ کنید تا از درستی اقدامات خود مطمئن شوید.
در اینجا اگر مراحل دانلود و نصب درایور را به درستی انجام داده باشید به درستی صورت گرفته است. اما اگر با مشکل روبرو شدید مراحل را از ابتدا با اطمینان انجام دهید.

انواع پرینتر های کانن، ویژگی و اتصالات آن ها:

کانن انواع پرینترها با ویژگی های مختلف را تولید می کند که هریک از آن ها ویژگی های خود را دارند. پرینتر های جوهرافشان، پرینتر های لیزری، پرینتر های مخصوص چاپ عکس ( Photo Printers )، پرینتر های چند کاره و پرینتر های صنعتی از انواع پرینتر هایی هستند که توسط این شرکت تولید می شود.
اگر در انتخاب پرینتر و خرید پرینتر دچار شک و ابهاماتی شدید پیشنهاد می کنیم این بلاگ ما در رابطه با چه پرینتری بخرم؟ را از دست ندهید.
در زیر توضیح مختصری درباره هر یک از پرینتر های نام برده ارائه داده ایم.

• پرینترهای جوهرافشان ( Inkjet Printers ): این نوع پرینترها از تکنولوژی چاپ جوهرافشان بهره می برند. پرینتر های جوهر افشان با قابلیت چاپ رنگی خود، عمدتا برای چاپ عکس و اسناد با کیفیت بالا استفاده می ‌شوند و در اندازه‌ها و مدل‌های متنوعی موجود می باشند.
• پرینترهای لیزری ( Laser Printers ): پرینتر های لیزری از تکنولوژی لیزر برای چاپ سریع و با کیفیت بالا استفاده می ‌کنند. این پرینتر ها برای چاپ مستندات اداری و حجیم بسیار مناسب هستند. همچنین از نظر قیمت و هزینه های مصرفی پرینترهای لیزری انتخابی اقتصادی تر نسبت به پرینتر های جوهر افشان هستند.
• پرینترهای عکس ( Photo Printers ): این نوع پرینترها مخصوصا برای چاپ عکس ‌های دیجیتال با کیفیت عالی طراحی شده‌اند. با توجه به کار و نیاز کاربر این پرینتر ها می توانند انتخابی مناسب باشد.
• پرینترهای چندکاره ( Multifunction Printers ): این دسته از پرینتر هایی تشکیل می شود که علاوه بر چاپ، قابلیت اسکن و کپی و حتی فکس را دارند. این پرینتر ها برای مصارف خانگی و اداری یکی از گرینه های بسیار پرطرفدار می باشد زیرا علاوه بر قابلیت های مختلف از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه هستند.
• پرینترهای صنعتی ( Industrial Printers ): این نوع پرینترها برای کاربرد های خاص صنعتی، کار هایی نظیر برچسب ‌زنی و چاپ بلیط ‌ها و همچنین کار های با حجم بالا مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

چمع بندی

باید به این نکته دقت داشت که هر پرینتر برای اتصال و نصب به کامپیوتر یا دستگاه های مختلف از ویژگی های اتصال و نصب خود بهره می برد. یعنی بعضی از پرینتر ها فقط دارای درگاه یو اس بی (USB) هستند. اما بعضی دیگر قابلیت اتصال بی سیم (وایرلس) یا پورت Ethernet نیز دارند.
قابلیت اتصال وایرلس یک ویژگی محبوب در بین کاربران است که علاوه بر اینکه نیازی به کابل نبوده، می توان به صورت شبکه پرینتر را بین دستگاه های مختلف به اشتراک گذاشت. همچنین یکی دیگر از مزایای این قابلیت صرفه جویی در وقت است. زیرا دیگر نیازی به انتقال فایل های مورد نظر به کامپیوتر نمی باشد و می توان به صورت مستقیم با اتصال پرینتر به تلفن همراه خود و یا دستگاه مورد نظر مستندات خود را پرینت کنید.
اگر از اتصال شبکه استفاده می‌ کنید، اطمینان حاصل کنید که پرینتر به شبکه وصل شده باشد. همچنین دقت داشته باشید که نصب درایور برای استفاده از پرینتر چه با کابل از طریق درگاه یو اس بی چه وایرلس واجب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *