مقالات

چه پرینتری برای خانه بخرم؟

خرید پرینتر

خرید پرینتر خانگی: اگر شما هم جز افرادی هستید که برخی از کار های اداری خود را درمنزل انجام می دهید حتما با سوال چه پرینتری برای خانه بخرممواجه شده اید. پرینتر های خانگی تفاوت های بسیاری با پرینتر های ادری و صنعتی دارند و شما لازم نیست هزینه های هنگفتی برای خرید پرینتر خانگی داشته باشید. همین که پرینتر خانگی شما چند ویژگی و قابلیت را داشته باشد، می تواند پاسخگوی نیاز های شما در منزل باشد. در این مطلب از ای پرینتر با ما همراه باشید تا با هم به معرفی یک پرینتر خانگی به صرفه و کارامد بپردازیم. در این مطلب چه چیز هایی میخوانیم:

  • بهترین پرینتر برای خانه کدام است؟
  • کدام پرینتر اقتصادی است؟
  • کدام پرینتر کارایی بیشتری دارد ؟
  • ویژگی ها و امکانات جانبی پرینتر مانند اسلات، بلوتوث، اتصال به شبکه و … آن در چه سطحی است؟
  • ودر نهایت اینکه کدام مدل را از کدام برند انتخاب کنیم؟ چه پرینتری بخریم؟

از این رو می توان گفت یافتن پرینتر متناسب با نیاز فرد و مهم تر از آن کاربردی و با کیفیت بیشتر از خرید لوازم خانگی دیگر فرد را به چالش می کشد. در ادامه به مهم ترین ویژگی ها و قابلیت هایی که یک پرینتر خانگی باید داشته باشد اشاره می کنیم.

همچنین در ای پرینتر بخوانید: خرید پرینتر سه بعدی

بهترین پرینتر برای خانه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

همانطور که پیش از این اشاره کردیم میان پرینتر های خانگی و دیگر مدل های پرنتر تفاوت های زیادی وجود دارد. اگر شما برای کاربرد ها  و نیاز های خانگی به پرینتر نیاز دارید پس لازم نیست حتما مبلغی به اندازه یک پرینتر صنعتی پرداخت کنید. برای خرید پرینتر خانگی بهتر است حتما به نکات زیر توجه کنید.

خرید پرینتر خانگی

میزان کاربری پرینتر مورد نظر :

ابتدا باید به طور کامل  مشخص شود ما از بهترین پرینتر برای خانه ی خود چه حد از کاربری را مد نظر داریم  با توجه به حجم کارها ونوع کار پرینتر مناسب خود را انتخاب کنیم ، واینکه آیا علاوه بر پرینت متن نیاز به اسکن و کپی هم داریم یانه؟ همچنین به این نکته توجه کنید که نوع شغل شما هم معیاری تعیین کننده برای خرید پرینتر مورد نظر شما می باشد.

فضای مناسب وکافی برای پرینتر :

برای استفاده از پرینتر مورد نظر چه مقدار فضای کافی و مناسب داریم ؟ متناسب با فضا و محیط موجود پرینتر خود را انتخاب کنیم.

تاچه مقدار میتوانیم هزینه کنیم؟

باید مشخص کنیم برای خرید پرینتر تا چه حد متوانیم هزینه کنیم و با توجه به بودجه خود پرینتر اقتصادی خود را انتخاب کنیم .

شناخت برندهای معروف ومعتبر :

با تحقیق و پرس و جو برند های معتبر و معروف را بشناسیم تا بتوایم خرید با کیفیت تری داشته باشیم

دستری آسان به تجهیزات پرینتر مورد نظر :

یکی دیگر از مواردی که باید به آن دقت کنیم در دسترس بودن قطعات و تجهیزات پرینتر مورد نظر است به طور مثال کارتریج جز قطعات مهم یک پرینتر جوهر افشان می باشد و باید به انواع اتصالاتی که از  پرینتر پشتیبانی می کند دقت کنیم .

سرعت وظرفیت چاپ :

از دیگر موارد مهم وحائز اهمیت میتوان به سرعت چاپ ،رزولوشن چاپ وظرفیت چاپ در یک بازه زمانی مشخص دقت کنیم.

دسته بندی انواع پرینتر ها

حالا که با مشخصات و ویژگی های یک پرینتر خوب آشنا شدی لازم است از خود نیز سنجی کنیم و ببینیم مهم ترین نیاز های ما چه هستند و انتظاری که از یک پرینتر داریم چیست؟

انواع پرینترها براساس رنگ :

ابتدا باید درنظر بگیریم که پرینتر ها به طور کلی رنگی یا سیاه و سفید هستند ،بعضی از پرینترها تنها امکان چاپ سیاه و سفید را دارند و بعضی دیگر امکان چاپ رنگی را هم دارا می باشند. اگر هدف از خرید پرینتر چاپ متون است، پرینتر سیاه ‌و سفید مناسب و به‌ صرفه خواهد بود. چاپگر های رنگی بدون در نظر ‌گرفتن فناوری چاپ به‌ کار رفته در آن‌ ها، برای چاپ صفحات گرافیک ‌محور و عکس ها  مناسب خواهند بود.

انواع پرینترها براساس تکنولوژی چاپ :

بهترین پرینتر خانگی بر‌ اساس فناوری چاپ به دو نوع جوهرافشان و لیزری تقسیم می‌شوند. پرینتر های لیزری سرعت چاپ بیش تری نسبت به پرینتر های جوهر افشان دارند. بزرگ ترین تفاوت بین چاپگرهای لیزری و جوهر افشان این است که پرینترهای جوهر افشان توسط جوهر متن ها و تصاویر را روی کاغذ چاپ می کنند و برای چاپ حجم کمتری از اطلاعات مناسب هستند.  درصورتی که پرینتر لیزری به جای جوهر از پودری به نام تونر استفاده میکند و برای چاپ با حجم  بیشتر مناسب هستند.

بهترین و ارزان ترین پرینتر خانگی

بهترین پرینتر خانگی

چاپگرها و پرینتر های جوهرافشان

پرینترهای جوهرافشان رایج‌‌ ترین نوع چاپگرهایی هستند که برای مصارف خانگی و اداری در اندازه های کوچک استفاده می‌‎ شوند. پرینتر جوهری با ریختن قطرات ریز جوهر روی کاغذ متن یا تصویر را شکل می‌دهند. همچنین، به‌ دلیل هزینه ‌ی کم و چاپ رنگی با‌ کیفیت و سهولت استفاده بین کاربران بسیار محبوب هستند.

پرینترهای لیزری

پرینتر های لیزری ابتدا با لیزر تصویر را روی درامی چرخان حکاکی و سپس تصویر را به کاغذ منتقل می‌کند. پرینترهای لیزری که از تونر یا پودر به‌جای جوهر استفاده می‌کنند، گزینه‌ ی مناسبی برای کارهای چاپی در مقیاس بزرگ هستند و به ‌دلیل سرعت و چاپ متن با کیفیت رضایت‌ بخش و هزینه‌های جانبی کم طرفداران بسیار زیادی دارند.گفتنی است در دسته ‌بندی کلی ‌تر، پرینترهای لیزری جزو موارد ضربه ‌ای و پرینترهای جوهرافشان در دسته‌ی غیرفشاری قرار می‌گیرند.در کل پرینترهای لیزری گران قیمت تر از پرینترهای جوهر افشان هستند وهمچنین کارتریج های تونر گران تری دارند اما در کل با هزینه کلی کمتری در هر صفحه وبا سرعت چاپ سریعتر همچنان گزینه مناسب ومقرون به صرفه تر در بلند مدت میباشند وپرینتر اقتصادی  میباشند.

در نهایت… چه پرینتری بخریم؟

اگر به چاپ رنگی نیاز نداشته باشید، قطعا انتخاب پرینتر های سیاه و سفید مقرون به صرفه تر استو پرینتر اقتصادی به حساب می آید. اما از آن جایی که کاربران پرینتر های خانگی اغلب از آن برای چاپ عکس های یادگاری وخانوادگی خود  استفاده می کنند، انتخاب یک پرینتر خانگی رنگی گزینه بهتری است. پرینتر اپسون L805 پرفروش ترین محصول اپسون در زمینه چاپگرهای رنگی  است به دلیل و وجود تانک فابریک وقیمت مناسب و کیفیت بالا پرینتر اقتصادی به حساب می آید سرعت چاپ در پرینتر های جوهرافشان بستگی به نوع چاپ دارد ولی با استانداردهای تعریف شده برای پرینتر اپسون L805 ، پنج برگ در دقیقه در سایز 15*10  می باشد . از دیگر خصوصیات بارز این پرینتر می توان به چاپ بدون حاشیه آن اشاره کرد.

این پرینتر دارای مخزن جوهر است و به صفحه نمایش مجهز شده است. این پرینتر تنها می‌تواند سایز چاپ A4 را داشته باشد . البته کاغذ های کوچکتر ازA4 را نیز پشتیبانی می کند. اگر استفاده از پرینتر مکرر وبسیار زیاد است استفاده از پرینترهای جوهر افشان انتخاب مناسب تری است. ولی اگر استفاده زیاد ومکرر ندارید قطعا پرینترهای لیزری بهتر هستند. به طور معمول وکلی  افراد برای انتخاب چاپگر مناسب خانگی خود به دنبال پرینترهای چند کاره می‌گردند تا به راحتی  چند کار را با یک دستگاه انجام دهند. چاپگرهای جوهرافشان رنگی از چند کارتریج در رنگ های مختلف برای چاپ محتوا استفاده می کنند. در حالی که پرینتر های سیاه و سفید جوهرافشان ، تنها یک کارتریج سیاه دارند به همین دلیل هزینه چاپگر های رنگی بیشتر است وهمه ی آنها پرینتر اقتصادی به حساب نمی آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *